Συμπληρώθηκαν σήμερα 20 χρόνια από την κρίση στα Ίμια.Ένα από τα πιο θερμά επεισόδια στην ιστορία των Ελληνοτουρκικών σχέσεων που είχε ως τραγικό αποτέλεσμα την θυσία τριών νέων ατόμων του ηρωικού πληρώματος του ελικοπτέρου της ελληνικής φρεγάτας Ναυαρίνο, των υποπλοιάρχων Χριστόδουλο Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκη και του αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψού τον Ιανουάριο του 1996.

Αφορμή ήταν η προσάραξη ενός φορτηγού πολεμικού πλοίου κοντά στις βραχονησίδες των Ιμίων (Kardak) που παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με την συνθήκη του Παρισιού το 1947 και ενσωματώθηκαν στα Δωδεκάννησα μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο.

Ενω στην αρχή η Τουρκία είχε αποδεχθεί την κυριαρχία της Ελλάδας, από το 1995 έθεσε ζήτημα σε ορισμένα νησιά του Αιγαίου μεταξύ αυτών και τα Ίμια.

Στις 25 Δεκεμβρίου του 1995 το τούρκικο φορτηγό πλοίο που προσάραξε στα Ίμια και εξέπεμψε sos αρνήθηκε τη βοήθεια για ρυμούλκηση του λιμεναρχείου Καλύμνου λέγοντας ότι βρίσκεται σε Τούρκικη περιοχή και αρμόδιες για τη ρυμούλκηση είναι οι Τούρκικες Αρχές.

Μετά από ενημέρωση της Ελληνικής πρεσβείας και αλλεπάλληλες επικοινωνίες με τη Τουρκία το τούρκικο υπουργείο εξωτερικών ενημέρωσε την ελληνική πρεσβεία ότι ανεξάρτητα με το ποίος θα ρυμουλκήσει το πλοίο υπάρχει θέμα με τα Ίμια γιατί τα νησιά ανήκουν στο τουρκικό κράτος και είναι καταχωρημένα στο κτηματολόγιο της Αλικαρνασσού.
Τελικά το πλοίο ρυμουλκήθηκε από δύο ελληνικά ρυμουλκά και οδηγήθηκε στο λιμάνι Κιουλούκ της Τουρκίας.

Στις 25 Ιανουαρίου του 1996 ο δήμαρχος της Καλύμνου ύψωσε την Ελληνική σημαία στα Ίμια. Αυτό το μετέδωσαν στα τούρκικα κανάλια με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σάλος στη κοινή γνώμη και δύο δημοσιογράφοι της εφημερίδας «Χουριέτ» να μεταβούν με ελικόπτερο από τη Σμύρνη στα Ίμια και να υψώσουν την τούρκικη σημαία υποστέλλοντας την ελληνική. Το γεγονός πήρε μεγάλες διαστάσεις με αποτέλεσμα να πλεύσουν κοντά στα Ίμια ελληνικά και τούρκικα πολεμικά σκάφη.

Στις 28 Ιανουαρίου 1996 το ελληνικό περιπολικό Αντωνίου υψώνει πάλι την Ελληνική σημαία και Έλληνες βατραχάνθρωποι στο μία από τις δύο νήσους. Η Ελλάδα προειδοποιεί την Τουρκία ότι σε οποιαδήποτε άλλη πρόκληση η Ελλάδα θα αντιδράσει άμεσα και δυναμικά.

Στις 31 Ιανουαρίου το 1996 η Ελλάδα πληροφορείται ότι Τούρκοι καταδρομείς αποβιβάστηκαν στην δεύτερη νησίδα και αμέσως ελικόπτερο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού που απονηώθηκε από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» σπεύδει να διαπιστώσει τη παρουσία Τούρκων στο νησί. Από αδιευκρίνιστα μέχρι σήμερα αίτια, το ελικόπτερο κατέπεσε κατά την επιστροφή του, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τα τρία παλικάρια.

Έπεσε από τη κακοκαιρία; Κατερρίφθη από το τούρκικο ναυτικό ή τους Τούρκους κομάντο που υπήρχαν στο νησί; Η αλήθεια μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστή. Η επίσημη θέση του Πολεμικού Ναυτικού είναι ότι έπεσε από τη κακοκαιρία. Δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν ότι σκόπιμα κάποιοι έκρυψαν τη πραγματική αιτία για να αποφευχθεί πόλεμος μεταξύ των δύο χωρών. «Καλύτερα τρεις νεκροί παρα χίλιου τρεις» παραδέχθηκε κάποιος εν αποστρατεία αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού στους συγγενείς του Έκτορα Γιαλοψού.

Όπως και να ‘χει, οι τρεις αξιωματικοί έπεσαν για τη σημαία και με τον θάνατο τους τη ξανασήκωσαν. Έιναι καθήκον μας να μην τους ξεχάσουμε γιατί «τ’ ανδρειωμένου ο θάνατος, θάνατος δεν λογιέται».

ΑΘΑΝΑΤΟΙ!!!

Right Now
Το Rightnow είναι μία αδέσμευτη ενημερωτική πύλη της Νέας Ελληνικής Δεξιάς.

Σχετικά Δημοσιεύματα

Αφήστε μια απάντηση