Χωρίς ευρωπαϊκή χρηματοδότηση κινδυνεύει να μείνει αριθμός από τα συνολικά επτά έργα που επιθεώρησε η Αποστολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιο και πρόκειται για:

• την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης (1200 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της ΕΕ) ,

• την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλα (42 εκατομμύρια ευρώ) ,

• την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδας (E65)  – τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα (900 εκατομμύρια ευρώ) ,

• την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός (930 εκατομμύρια ευρώ) ,

• το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική (35 εκατομμύρια ευρώ) ,

• το ελληνικό κτηματολόγιο (28 εκατομμύρια ευρώ)

• το ελληνικό εθνικό μητρώο (42 εκατομμύρια ευρώ)

«Απευθύνουμε έκκληση στην ελληνική κυβέρνηση να συμβάλλει στην ολοκλήρωση των έργων αυτών που χρηματοδοτούνται με ευρωπαϊκά κονδύλια. Η Ελλάδα θα παρουσιάζει άλλη εικόνα όταν ολοκληρωθούν τα έργα αυτά για τα οποία η χρηματοδότηση ολοκληρώνεται έως το τέλος της χρονιάς» σημείωσε η επικεφαλής της αποστολής Ingeborg GRÄSSLE.

Γι’αυτό, όπως πρόσθεσε, θα πρέπει να βρει η Ελλάδα άλλου είδους χρηματοδότηση για τα συγκεκριμένα έργα. «Είμαστε σε γνώση των συνεπειών της κρίσης και των κεφαλαιακών περιορισμών οι οποίες χτυπούν στον πυρήνα τους τα έργα αυτά. Είδαμε πολλές καθυστερήσεις στα έργα που έχουν σταματήσει, έως και τρία χρόνια, σε κάποιες περιπτώσεις τα οποία είναι ενταγμένα στο πλαίσιο ενός επταετούς προγράμματος στήριξης» ανέφερε.

Πάντως, δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να μεταφερθούν ως έργα – «γέφυρες» σε επόμενο πρόγραμμα, όσα από αυτά δεν καταστεί δυνατό να βρουν εναλλακτική χρηματοδότηση. Προαπαιτούμενο, βέβαια, για κάτι τέτοιο είναι να υπάρξει σχετική εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως σημείωσαν, για κάποια έργα, όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν αναμένεται λευκός καπνός εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων με τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις απαλλοτριώσεις που αυτό αντιμετωπίζει. Αντιμέτωπος με προβλήματα που σχετίζονται με την αργή υλοποίηση των απαλλοτριώσεων είναι και ο οδικός άξονας Ε-65.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισαν ότι απαιτείται να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές ανασκαφές.

Αναφορικά με το Κτηματολόγιο, σημείωσαν ότι έλαβαν τη δέσμευση από τις ελληνικές αρχές ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2020. Ωστόσο, εξέφρασαν την απαισιοδοξία τους για το εάν αυτό θα ολοκληρωθεί έγκαιρα. Και αυτό επειδή, η αρχική πρόβλεψη ήταν για κτηματογράφηση επιφάνειας 35.000 τ.μ., ενώ σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί περισσότερα από 8.000 τ.μ.

Να σημειωθεί ότι έργα, όπως η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός και το ηλεκτρονικό εισιτήριο βρίσκονται σε καλύτερη «μοίρα».

Πηγή: www.capital.gr

Τμήμα Ειδήσεων Rightnow
Το Rightnow είναι μία αδέσμευτη ενημερωτική πύλη της Νέας Ελληνικής Δεξιάς.

Αφήστε μια απάντηση